Klachtenregeling

Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent over ons, gaan we graag met u in gesprek. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede kunnen wij proberen dit voor u op te lossen. Bespreek uw klacht daarom altijd eerst met uw huisarts.

Vindt u dit lastig of komt u er niet uit, dan kunt u een klacht indienen door een e-mail te sturen naar de klachten functionaris bij doccs huisartsen via: klachten@doccs.nl. Vanuit dataveiligheid vragen wij u om niet direct uw hele klacht via de onbeveiligde e-mail aan ons te sturen. Beschrijf daarin heel beknopt uw klacht en uw contact gegevens. De klachtenfunctionaris zal u vervolgens via beveiligde e-mail een formulier toesturen waarin u uw klacht kunt toelichten. De klachtenfunctionaris zoekt daarna samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie vindt u opĀ www.skge.nl.