Veelgestelde vragen

  • Heb ik bij doccs een eigen huisarts?

    Ja, iedere doccs praktijk werkt met een vast team. Wanneer u een afspraak maakt, kiest u uw eigen doccs huisarts

  • Welke vragen kan ik stellen via de app?

    doccs is er voor al uw (zorg)vragen. Wilt u een afspraak maken voor of advies over een zorgvraag, of heeft u administratieve vragen/wijzigingen? Dan kan dat allemaal via de app. De doccs app is niet bedoeld voor levensbedreigende situaties of spoedgevallen. Bij levensbedreigende situaties belt u 112. In spoedgevallen belt u de doccs huisarts of de huisartsenpost.

  • Wat kost doccs?

    Huisartsenzorg wordt in Nederland betaald door uw zorgverzekeraar. Inclusief de dienstverlening van doccs en het gebruik van de doccs app. doccs kost u dus niets extra’s.

  • Is doccs goed beveiligd?

    Jazeker. De doccs app voldoet aan alle Nederlandse en Europese eisen die de wet stelt aan het beschermen van persoonsgegevens. U gebruikt een 5-cijferige persoonlijke pincode om in te loggen in de app. Die voert u elke keer in als u de app opent, zodat alleen u bij uw gegevens kun. De chat is beveiligd met end-to-end encryptie. Dat betekent dat chats versleuteld worden verzonden.

  • Wie zijn de mensen achter doccs?

    doccs is een initiatief van Jan de Bruijn, Stijn de Ruijter en Merijn Stouten. In eerdere rollen in de afgelopen 15 jaar als, marketeer bij een zorgverzekeraar, als huisarts en strategieconsultant in de zorg hebben Jan, Stijn en Merijn gezien dat er heel veel goed gaat in de zorg in Nederland maar dat er ook dingen slimmer en anders kunnen. Om dit te realiseren richtten zij doccs op. doccs b.v. is ingeschreven bij de KvK te Utrecht onder nummer KVK76359808.